Maaltijdcheques accor: hoe werkt het?

De maaltijdcheques accor – ook wel ticket restaurant maaltijdcheques genoemd – worden door heel wat werkgevers in België uitgereikt om de koopkracht van hun werknemers op efficiënte wijze te verhogen. De maaltijdcheques accor kunnen zowat overal in België worden gebruikt, zowel voor de aankoop van verbruiksklare voedingsproducten als van kant-en-klare maaltijden. Accor Services wijzigde onlangs zijn naam in Edenred. Voor meer info kunt u terecht op ticketrestaurant.be.

Hoe maaltijdcheques accor bestellen?

Hoe gaat u te werk wanneer u maaltijdcheques accor wilt aanbieden aan uw werknemers? Aanvragen maaltijdcheques accor is in principe heel eenvoudig. U moet beginnen met de toekenning van maaltijdcheques accor in een individuele of collectieve overeenkomst. Het Koninklijk Besluit van 3/2/1998 verplicht het bestaan van een overeenkomst tussen de werkgever en de begunstigde, waarin de modaliteiten en het gebruik van de accor maaltijdcheques worden beschreven. Ook zelfstandige bedrijfsleiders kunnen van maaltijdcheques accor genieten, mits de zichtwaarde niet hoger is dan de maximumwaarde die in hun bedrijf wordt toegekend. Vervolgens moet u de zichtwaarde van de maaltijdcheques accor bepalen. Uw maximumbijdrage als werkgever is 5,91 euro per cheque en per gepresteerde dag. De bijdrage van de werknemer bedraagt ten minste 1,09 euro. De meest gevraagde zichtwaarde is daarom 7 euro.

Daarna dient u zich als klant te registreren bij Edenred, het bedrijf dat de maaltijdcheques accor uitreikt. U dient dus eerst een offerte aan te vragen voor de maaltijdcheques accor. Dat is echter niet moeilijk, want het kan gewoon via deze site! Binnen de 48 uur krijgt u een offerte voor  maaltijdcheques accor en die van een andere leverancier, zodat u ook nog eens kunt bekijken wat voor u de meest voordelige keuze is. Wanneer u eenmaal klant bent, kunt u de maaltijdcheques accor online of met een papieren bestelbon bestellen. Neem ten slotte contact op met uw sociaal secretariaat. Elke maand geeft u het aantal toegekende maaltijdcheques accor aan elke werknemer door aan uw sociaal secretariaat en vermeldt u het bedrag van hun bijdrage per cheque voor de betreffende periode. Uw sociaal secretariaat zal dit bedrag inhouden op het nettoloon van de werknemer. Als u niet met een sociaal secretariaat werkt, dient u zelf de inhouding te doen.

Maaltijdcheques accor: de voordelen

Wanneer u kiest voor maaltijdcheques accor geniet u van een aantal duidelijke voordelen:

  • U krijgt voor de verdeling van uw MAALTIJDCHECKS te maken met een bedrijf met een onberispelijke kwaliteitsbewaking, waarvan het ISO 9001-certificaat getuigt.
  • Voor aanvragen maaltijdcheques wendt u zich tot een dienstverlener die bezorgd is over het leefmilieu en zich engageerde voor een ambitieus duurzaam ontwikkelingsbeleid.
  • U krijgt regelmatig info over de nieuwigheden inzake sociale voordelen dankzij verschillende kanalen zoals de Fresh From en e-Fresh From nieuwsbrieven.
  • Edenred sponsort eveneens tal van evenementen (HR-seminaries, culturele evenementen) en laat u genieten van voordelige tarieven of uitnodigingen.
  • Welcome Pack Business, direct voor u bestemd, bevat cadeaucheques met een totale waarde van 1250 euro.
  • Welcome Pack Consumer, bestemd voor uw medewerkers, bevat eveneens cadeaucheques.
  • De gebruikers van de maaltijdcheques accor krijgen toegang tot de Beneficio Club: een exclusief voordelenplatform boordevol voordelen voor welzijn en vrije tijd, speciaal onderhandeld bij talrijke partners op het gebied van reizen, sport, geschenken, uitgaan, wedstrijden …

Wilt u maaltijdcheques accor bestellen? Hier kunt u snel en eenvoudig een offerte aanvragen!